Slapeloosheid en stress

Slapeloosheid en stress

Slapeloosheid en stress, tussen deze twee zaken ligt in veel gevallen zeker een verband. Stress heeft twee kanten uitwendig en inwendig, bij uitwendig bedoeld men dat krachten die ons gespannen maken en belemmeren buiten onszelf liggen zoals bijvoorbeeld: een akelige chef, lastige kinderen, vermoeiende werkzaamheden, hoge rekeningen, criminaliteit, enzovoort. De inwendige kant van stress is de manier waarop wij hierop reageren en mee omgaan. Hoe ga je om met de tegenvallers in jouw leven, word je somber, boos, nerveus dan kan dit ons functioneren beïnvloeden en ons kwaad doen. Probeer te leren anders met de belemmeringen en tegenvallers van het leven om te gaan en dit zal zeker helpen je slapeloosheid te overwinnen. Slapeloosheid en / of stress is heel vervelend en tevens breekt het je gezondheid ook.

Slapeloosheid en stress

 

Oorzaken van Slapeloosheid en stress

De oorzaken van slapeloosheid zijn zeer divers, zoals hierboven al is beschreven kan Slapeloosheid en stress grote invloed op elkaar hebben. Andere oorzaken kunnen zijn :

Slapeloosheid als bijwerking van medicijngebruik, overleg dit met de huisarts.

Slapeloosheid als gevolg van lichamelijke ziekte of door pijnklachten. Overleg ook in dit geval met de huisarts, maar probeer je probleem op te lossen zonder slaaptabletten.

Slapeloosheid als gevolg van teveel prikkels en teveel drukte gedurende de dag en zeker voor het slapengaan.

Slapeloosheid als gevolg van psychische klachten zoals angstklachten, depressieve klachten, enzovoort.

 

Behandelingen bij Slapeloosheid en stress

Probeer cafeïne en soortgelijke middelen te vermijden. Koffie, thee, cola en chocolade zijn producten die we beter niet kunnen gebruiken en let ook op bij geneesmiddelen ook deze bevatten vaak cafeïne.

Regelmatige lichaamsbeweging kan helpen om beter in te slapen.

Ga lekker in een warm bad voor het slapengaan dit ontspant de spieren en de geest, een goede remedie als slapeloosheid en / of stress je probleem is.

Calcium en magnesium als spierontspanners neem van beide 1000 milligram bij het slapen gaan.

Een kalmerend kruidenmiddel kan rustiger maken.

Praat vroeg op de avond de dag door en maak eventueel plannen voor de volgende dag, zorg voor rust voor het naar bed gaan.

Probeer op regelmatige tijden naar bed te gaan en op te staan.

Slaap niet overdag.

Ventileer de slaapkamer goed en zorg voor een constante temperatuur zodat de slaapkamer en het bed niet te warm of te koud is.

Comments

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *